Az Online Demokrácia Activity bemutatkozott a Digitális Pedagógus konferencián

„Követjük, vagy irányítjuk a változást?” címmel került sor 2015. október 17-én a már  többedik alkalommal megrendezett Digitális Pedagógus konferenciára, amely az elmúlt időszakban az egyik legrangosabb, gyakorló pedagógusoknak szánt rendezvénnyé nőtte ki magát. A konferenciát az ELTE Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoportja, a Tempus Közalapítvány, valamint az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szervezte azzal a céllal, hogy a gyakorló pedagógusok első kézből értesülhessenek a legfrissebb kutatási eredményekről és egymás innovatív munkáiról. Nyilvánvaló ugyanis, hogy a digitális forradalom második évtizedében a tanári szerepek is alapvetően meg kell változzanak. A pedagógus nem lehet a tudás és az információk kizárólagos forrása egy olyan világban, ahol minden diák zsebében ott lapul a mobiltelefon, és az iskola jelen körülmények között nem képes versenyezni a digitális kultúra termékeivel. Mint Rab Árpád digitális kultúrantropológus kiváló plenáris előadásából megtudhattuk, a XX. században 25 évre volt szükség, hogy érvényes válaszokat tudjunk megfogalmazni a televízió megjelenése nyomán kialakuló változásokra. Most az útkeresés kellő közepén úgy tűnik, ismét újfajta „bevésődések” alakulnak ki a kultúrában és a gondolkodásban a digitális forradalom hatására.  Az iskola jelenleg még nem tudja hitelesen megértetni a diákokkal a digitális alkalmazások segítségével bármikor előhívható információ és a tudás közötti különbségeket, és amíg ez nem történik meg lépéshátrányban lesz a gyorsuló változások nyomán keletkező versenyben az új médiához képest.

A konferencián alapítványunk Tanári Kerekasztalának Online Demokrácia Activity versenye is lehetőséget kapott a bemutatkozásra. Erre az alkalomra az ODA történetét összefoglaló kisfilmet készítettünk. Reméljük, Nektek is tetszik :)