2. forduló: Civil tanO:DA

„Igaz, hogy a kényszer az újítás anyja, de a kreativitás az apja és a tudás a bábaasszonya.”

Jonathan Schattke

A téma:

O:DAfigyeltetek-e már

arra, hogy mi történik szűkebb környezetetekben, hogy például mire áldoz az önkormányzat és milyen fejlesztéseket hanyagol? Gondolkodtatok már azon, hogy ti mit részesítenétek előnyben és miért? Most itt az alkalom annak megtapasztalására mit jelent a szubszidiaritás a hétköznapokban. Az önkormányzatiság ugyanis nemcsak arról szól, hogy megválasztjuk azokat, akik a településünk ügyeit intézik, hanem arról is, hogy mi magunk is megfogalmazzuk, milyen világban szeretnénk élni. Mi több kezdeményezünk és részt veszünk a megvalósításban.

Rajtunk is múlik!

A csapat szerepe:

Az első fordulóban kisebbségi csoportokat védő PR stábbá alakult a csapat, most új arcotokat kell megmutatnotok. Ebben a feladatban lesz egy kis „detektivity” és egy kis stratégiai tervezés: a csapat egy rövid időre elkötelezett és feladatorientált projektirodává válik.

A különböző dobozokat a címükre kattintva tudjátok ki-becsukni.
Kérünk Benneteket, hogy az eredményes feladatmegoldás érdekében mindent figyelmesen olvassatok el!

Elrejt Mi vár rátok a második fordulóban?

Jó hírünk van!

A csapatok 10-10 millió forintot kaptak

egy Európai Uniós forrásból, amit regionális fejlesztési célokra kell felhasználni egy éven belül. Vajon ti mire költenétek ezt a pénzt a környezetetekben?

Nézzetek alaposan körül a titeket körülvevő világban! Mi lehet az a legfontosabb probléma lakóhelyeteken, amit ennyi pénzzel orvosolni, vagy legalább enyhíteni lehet?

  • Kérdezzetek meg minél több embert, mérlegeljétek és rangsoroljátok az általuk említett problémákat!
  • Mit mondanak iskolatársaitok?
  • Mit mond az utca embere?
  • Mit javasolnak a helyi civil szervezetek képviselői? Látogassatok el minél többhöz és kérjétek ki a véleményüket!
  • Hogyan látják a helyzetet az önkormányzatnál?
  • És mindezek eredményeképp, mit gondoltok ti?

 

  1. Mutassátok be egy (minimum 3 – maximum 4 perces) videó riportban ezt az útkeresést! Ügyeljetek arra, hogy a videót értékelő zsűri is meggyőződhessen arról, igazi team munkában készítettétek!
  2. Készítsetek egy stratégiai tervet – minimum 3600 – maximum 7200 karakter (szóközzel együtt értendő) terjedelemben az összeg felhasználására! Külön térjetek ki arra, hogy a helyi társadalom miként járul majd hozzá a tervek megvalósításához. A tervben szerepeljen MIT, MIÉRT, HOL, MIKOR, KI és KIVEL fog csinálni!
    Fontos szempontok:
    • A felvetődött alternatívák rövid bemutatása, a döntés indoklása
    • Mi a társadalmi probléma, amire megoldást kerestek? Mi a célotok?
    • Hogyan használjátok fel a támogatást? Nevesítsétek a legfontosabb projektelemeket, a megvalósítókat és rendeljetek melléjük időtervet!
    • Miként vesz részt a civil társadalom/önkéntesek a célok elérésében?
    • Mi lesz a Ti feladatotok?

Emellett ne feledjétek az „always online” feladatokat sem! Ebben a fordulóban már a közösségi oldalaitokon folyó munka minőségét is értékelni fogjuk.

Mit várunk tehát tőletek a megadott határidőig?

  • Egy videót a projektetek témájának kiválasztási folyamatáról (minimum 3 – maximum 4 percben) Figyelem! Ügyeljetek a megadott keretek betartására! A túl rövid és túl hosszú videókért pontlevonás jár.
  • A támogatás felhasználásának stratégiai tervét (terjedelem minimum 3600 -maximum 7200 karakter, szóközzel együtt) Figyelem! Ügyeljetek a megadott keretek betartására! A túl rövid vagy túl hosszú dokumentumokért pontlevonás jár.
  • Az élő közösségi oldalaitok linkjeit, az előző fordulóban már megszokott módon.

 

​Nézzétek meg az alábbi hasznos linkeket, mielőtt hozzáfogtok a feladatmegoldáshoz!

A forduló beküldési határideje: 2014. március 13., éjfél