1. FORDULÓ – TEDD O:DA MAGAD!

A Föld gömbölyű, de a világ nem kerek! Ahhoz, hogy kerekebbé tegyük, szükségünk van autonóm egyénekből álló, kooperálni kész közösségekre. Erre számtalan jó példa van Magyarországon is, de sajnos európai viszonylatban nem tartozunk az élvonalba.

De hogyan jönnek létre ilyen közösségek? Hogyan születik egy közös célokért tenni akaró és tenni is tudó csapat?

Próbáljátok ki, nem is olyan nehéz!

A forduló beküldési határideje: 2016. október 9. éjfél

A különböző dobozokat a címükre kattintva tudjátok ki-becsukni.
Kérünk Benneteket, hogy az eredményes feladatmegoldás érdekében mindent figyelmesen olvassatok el!

Elrejt Mi vár rátok az első fordulóban?
Az első fordulóban a következő feladatok megoldását várjuk:

1. Készítsétek bemutatkozó videót!

Készítsétek el saját csapatotok bemutatkozó videóját, amiből mindenki megtudhatja, hogy

  • Kik vagytok Ti?
  • Honnan jelentkeztetek a játékba?
  • Hogyan állítottátok össze a csapatot?
  • Miért vesztek részt az O:DA-ban, illetve
  • miért tartjátok fontosnak az O:DA-ban való részvételt?
  • Mit vártok a versenytől és mit vártok saját magatoktól?
  • Fogalmazzátok meg saját csapatmotivációs üzeneteteket!

A válaszaitokból készítsetek egy minimum 3, maximum 5 perces, szellemes, ütős, kreatív kisfilmet.
A videót töltsétek fel egy videó-megosztó oldalra (még jobb, ha ez a csapat sajátja, mert azért külön pont is jár!)

2. Tervezzetek logót!

A logókészítés szabályai szerint tervezzétek meg és készítsétek el csapatotok logóját!

  • A logó formátuma jpg, vagy png lehet.
  • A logó minimális mérete min. 10*10 cm, maximális mérete 20*20 cm legyen. (min. 1200*1200 pixel). 

3. Az IDŐvel kapcsolatos idézetek értelmezése

Az Online Demokrácia Activity 4. szériájában, az O:DA 4U-ban egy időutazásra invitáltunk benneteket. A 4. verseny a 4. dimenziót, az időt állítja fókuszba. Ezért is választottuk ez alkalommal „Az IDŐ legyen Veled!” szlogent.

Az idő az egyik legérdekesebb kategória, „kereke állandóan forog, jönnek-mennek a korok”. Egyszerre objektív és szubjektív, elmúlt, van és lesz. Az élőlények időben élnek, de csak az embernek van időtudata. Nem véletlen, hogy az idő több tudomány (fizika, filozófia, lélektan) fontos kutatási terepe és az sem, hogy minden korban megmozgatja a science fiction írók fantáziáját is. Mielőtt belevágunk az O:DA 4U-ban ránk váró időzutazásba, gondolkodjunk el közösen az idő néhány tulajdonságáról.

Értelmezzétek az alábbi idézeteket! Válasszatok ki közülük kettőt és írjátok le 2 miniesszében (de egy dokumentumban!), mit jelent számotokra a szöveg! A miniesszé terjedelme idézetenként minimum fél, maximum másfél oldal legyen (minimum 1500 maximum 2500 karakter). 

  1. „Képzeld el a Földet az emberi élettől mentesen - kizárólag növényekkel és állatokkal benépesítve! Gondolod, akkor is lenne múlt és jövő? Vajon akkor is lenne értelme az időről beszélnünk? A "mennyi az idő?" vagy a "hányadika van ma?" kérdés - ha lenne ott bárki is, akitől megkérdezhetnénk - teljesen értelmetlenül csengene. A tölgyfa vagy a sas csak összezavarodna az ilyen kérdéstől. <<Hát természetesen most van. Az idő: most. >> Mi más lehetne?” – Eckhart Tolle
     
  2. „A jelen az a pont, ahol a múlt és jövő összetalálkozik” – Eric Fromm
     
  3. „A jelen sokkal tartozik a múltnak, s ha ezt a tartozást ki nem elégíti, a jövőtő sem követelhet” – Jókai  Anna
     
  4. „A tegnap csak árny a holnapról álmodó ma fényében” –  Wladyslaw Stanislaw Reymont
     
  5. „A jövő szüntelen mozgásban van, nem egy lehetséges jövő van, hanem sok”  – Csillagok Háborúja
     
  6.  „Utolér a múlt, mint a mögöttünk hagyott jövő, 
    Cicomázd fel a sorsot, az mégiscsak előkelő” – Quimby
     
  7. „Különös dolog a jövő. Valahányszor belenézünk, megváltozik. Mert belenéztünk. És ez mindent megváltoztat.” – Next - a holnap a múlté

4.  „Always online” feladatok a plusz pontokért!

Figyelem! Plusz pont szerezhető mindjárt az elején. Sőt, ha ezt megcsináljátok, a továbbiakban minden fordulóban újabb plusz pontokat is szerezhettek!

Mutassátok meg magatokat és népszerűsítsétek csapatotokat a közösségi médiában! Töltsétek fel anyagaitokat azokra a WEB 2-es helyekre, ahol szerintetek a legtöbben megismerhetnek Benneteket! Fontos szempont, hogy a közösségi oldalról mutassanak linkjeitek a verseny honlapjára  és/vagy facebook oldalára.

  • Hozzatok létre profilt csapatotok számára valamelyik közösségi oldalon (pl. Facebook), ahol a játék során megoszthatjátok csapatotok tevékenységét, segítséget kérhettek iskolátok, településetek tagjaitól, vagy a csapatnak szurkolóktól.
  • Hozzatok létre csapatotok számára saját csatornát valamely videómegosztó oldalon, ahol a játék során közzéteszitek saját videóitokat.
  • Hozzátok létre a csapat saját blogoldalát, ahol a játék során megoszthatjátok megoldásaitokat, tapasztalataitokat, véleményeteket stb.
  • Hozzatok létre a csapat számára valamely fényképmegosztó oldalon saját profilt, ahová majd feltöltitek a játék során készült fotóitokat!
  • Ha mindez megvan, küldjétek be a közösségi oldalakon létrehozott csapatprofilok linkjeit a forduló feladatmegoldásaival.

Mit várunk tehát tőletek a megadott határidőig?

  1. Egy bemutatkozó videó linkjét.
  2. A logókészítés szabályainak megfelelő csapatlogó linkjét a megadott méretben és formátumban.
  3. Az IDŐ hétköznapi filozófiájával kapcsolatos választott idézetek értelmezését a kért terjedelemben.
  4. A csapatotok számára létrehozott közösségi oldalaitok (facebook, videomegosztó, fényképmegosztó, blog) linkjeit.

Figyelem! A munka dokumentációján ne felejtsétek el használni a csapatlogótokat!

Elrejt Értékelési szempontok
Melyik feladatnál melyik értékelési szempontot használjuk és hány pontot kaphattok?

Hogyan és mit értékel a zsűri?

A feladatmegoldásokat minden esetben több zsűritag egymástól külön értékeli, a kapott pontokat átlagoljuk. A feladatmegoldásokra a csapatok numerikus és szöveges értékelést kapnak. A numerikus értékelés nyilvános, a szöveges értékelést – ami részben a kapott pontok indoklása – csak a csapat és mentora kapja meg. Minden fordulóban max. 100 pont szerezhető, de ezek részfeladatokra adható belső aránya – nehézségtől függően – fordulónként nem azonos. Bizonyos feladatok (always online) esetében a feladatra kapható 100 pont felett plusz pontok szerezhetőek, ezeket minden esetben külön jelöljük.

Ezt a fordulót a zsűri a következő szempontok alapján értékeli:

  1. Bemutatkozó videó:
    Tartalom: Mennyire informatív és innovatív a csapat videója? Érinti-e a feladatkiírásban megadott szempontokat? Tartalmaz-e egyedi megoldásokat, plusz információkat. Kreativitás, ötletesség. A videó képi és szöveges felépítése, stílusa, műfaji követelmények, művészi összhatás.
  2. Csapatlogó: A logókészítés szabályainak betartása. Kifejező erő, a csapatnév és csapatfilozófiával való összhang. Művészi kivitelezés. 
  3. Időértelmezések: Kidolgozottság, a kifejtés mélysége és alátámasztottsága. Nyelvi megformáltság.   
  4. Always online:  a kért közösségi oldalak létrehozásáért 1-1 pont jár.

Figyelem! A feladatkiírásokban megadott keretek túllépéséért, (vagy alulteljesítéséért) pontlevonás adható, ezt a zsűri a szöveges értékelésben külön jelzi!

 

motivációs video üzenet

logo

Idő esszé

profilok és linkek

a kategóriában adható max.

tartalom, elméleti háttértudás

max.10

max. 5

max. 15

-

max. 30 pont

kreativitás, ötletesség

max.15

max.10

max. 5

-

max. 30 pont

vizuális/auditív/művészi

max. 10

max.15

-

-

max. 25 pont

stílus, érvelés, szöveg felépítettsége

max. 5

-

max.10

-

max. 15 pont

plusz pont

-

-

-

max. 8

max. 8 pont

A feladatra adható max. pontszám összesen:

40

30

30

8

100+8